-YENİ TİPOGRAFİ-
Almanya’da ortaya çıkan bu hareket, tipografideki modernist yaklaşımlar arasında önemli bir yere sahiptir. Yeni Tipografi düşüncesi ilk olarak El Lissitzky, Laszlo Moholy-Nagy ve Kurt Schwitters’ın 1923 – 1925 yılları arasında yayınladığı makalelerde ortaya çıktığında o zamana kadar yerleşmiş ve geleneksel bir yapı kazanmış olan bütün tipografik alışkanlıkları sorguluyordu. Özellikle Lissitzky tarafından kaleme alınan “Tipografinin Topografisi” adlı bildiride, özellikle basılı metinlerde işitsel algı yerine görsel algılamanın önemine değinilmiştir. Jan Tschichold 1925 yılında yazdığı “Tipografinin Esasları” adlı kitabında Yeni Tipografinin belirli bir amaç doğrultusunda biçimlendiğini, bu amacın da en kısa ve en yalın haliyle “iletişim” olduğundan bahsediyordu.Görsel iletişimde tipografinin amacı, algının verilmek istenen bilgiye odaklanmasını sağlayarak iletişimi kolaylaştırmaktır diyebilirim. Bu nedenle bir sayfa düzeninde yazı tipi büyüklükleri, renkleri, kenar boşlukları ve satır aralıkları gibi değerlerin doğru ayarlanması, aynı şekilde resimlerin de biçim ve konum olarak doğru yere doğru büyüklükte yerleşmesi ve kontrast açısından renklerin doğru ayarlanması tipografi temel prensipleridir.
ADRİAN FRUTİGER
Adrian Frutiger, yirmi birinci yüzyılın en iyi Tipografik Tasarımcılarından biridir. 24 Mayıs 1928 günü İsviçre'de doğdu."Gutenburg Ödülü" olarak bu yılda yaptığı çalışmalarla Mayıs ödül kazandı ve tasarladığı “Universe” ve “Frutiger'' fontlarıyla bilinmektedir.UNIVERS Yazı Karakteri
''Unıvers'' font ailesi Adrain Fruitgerın tasarladığı bir karakterdir. Bu karakteri çok popüler olmuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder